Pages

English Assignment 6

Senin, 11 Januari 2016
English Version
7 OSI layers

Short for Open System InterconnectionOSI is a network model developed by ISO in 1978 where peer-to-peer communications are divided into seven layers.
The Seven Layers of OSI Model :

1 - Physical layer - responsible for the electrical, mechanical, and timing across the link.
This layer conveys the bit stream - electrical impulse, light or radio signal  through the network at the electrical and mechanical level.

2 - Data link layer (also known as the link layer) - responsible for transmitting data across a link.
At this layer, data packets are encoded and decoded into bits. It furnishes transmission protocol knowledge and management and handles errors in the physical layer, flow control and frame synchronization.

3 - Network layer - responsible for routing information through the network and allowing systems to communicate. This layer provides switching and routing technologies, creating logical paths, known as virtual circuits, for transmitting data from node to node.

4 - Transport layer - responsible for transferring information between endpoints on the network and deals with errors such as lost or duplicate packets. This layer provides transparent transfer of data between end systems, or hosts, and is responsible for end-to-end error recovery and flow control. It ensures complete data transfer.

5 - Session layer - responsible for managing a session between two applications.
This layer establishes, manages and terminates connections between applications.

6 - Presentation layer - responsible for the data formatting and display, allowing for compatibility.
This layer provides independence from differences in data representation (e.g., encryption) by translating from application to network format, and vice versa.

7 - Application layer - responsible for user interaction. An example of an OSI application is the FTAM.This layer supports application and end-user processes.


Translate Version 
7 Layar OSI

Singkatan dari Interkoneksi Sistem Terbuka, OSI adalah suatu model jaringan yang dikembangkan oleh ISO pada tahun 1978 di mana peer-to-peer komunikasi dibagi menjadi tujuh lapisan.
Tujuh Lapisan OSI Model:

1 – Lapisan Fisik - bertanggu
ng jawab untuk listrik, mekanik, dan waktu di lapisan link. Layer ini menyampaikan aliran bit - impuls listrik, cahaya atau sinyal radio - melalui jaringan di tingkat listrik dan mekanik.

2 - Lapisan Data Link (juga dikenal sebagai link layer) bertanggung jawab untuk transmisi data di link.At lapisan ini, paket data dikodekan dan diterjemahkan ke dalam bit. Ini dilengkapi pengetahuan protokol transmisi dan manajemen dan menangani kesalahan dalam lapisan fisik, kontrol aliran dan sinkronisasi frame.

3 - Lapisan Jaringan bertanggung jawab untuk routing informasi melalui jaringan dan memungkinkan sistem untuk berkomunikasi. Lapisan ini menyediakan switching dan routing yang teknologi, menciptakan jalur logis, yang dikenal sebagai sirkuit virtual, untuk transmisi data dari node ke node.

4 - Lapisan Transport bertanggung jawab untuk mentransfer informasi antara endpoint pada jaringan dan penawaran dengan kesalahan seperti hilang atau menggandakan paket. Lapisan ini menyediakan transfer transparan data antara sistem akhir, atau host, dan bertanggung jawab untuk pemulihan kesalahan end-to-end dan kontrol aliran. Ini memastikan transfer data lengkap.

5 - Lapisan Sesi bertanggung jawab untuk mengelola sesi antara dua aplikasi. Lapisan ini menetapkan, mengelola dan mengakhiri koneksi antara aplikasi.

6 - lapisan Presentasi - bertanggung jawab untuk format data dan display, memungkinkan untuk lapisan compatibility. Layer ini  memberikan kemerdekaan dari perbedaan dalam representasi data (misalnya enkripsi) dengan menerjemahkan dari aplikasi ke format jaringan, dan sebaliknya.

7 - lapisan Aplikasi - bertanggung jawab untuk interaksi pengguna. Contoh aplikasi OSI adalah lapisan FTAM.This mendukung aplikasi dan pengguna akhir proses.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar